Stigla nam je još jedna školska godina!

Rujan 2024.

Druženje u produženom boravku učiteljice su sa svojim učenicima i učenicama započele raznim igrama boljeg upoznavanja. Sunčane rujanske dane proveli su u igri na školskom igralištu, a za hladnih i kišnih dana družili su se u učionicama igrajući društvene igre, čitajući dječje časopise, pjevajući i plesajući, rješavajući zagonetke i križaljke te bojajući bojanke.

Osim veselja zbog povratka u školske klupe, rujan je donio mnoštvo događaja koje su vrijedni učenici i učenice obilježili u produženom boravku.

Učenici i učenice u matičnoj školi u Sračincu sa svojom su učiteljicom Hrvatski olimpijski dan obilježili integriranjem olimpijskih motiva u aktivnosti. Učenici su bojali olimpijske krugove te na isti papir zalijepili ilustraciju omiljenog sporta. Zatim su na ilustraciju dodali fotografije svojih glava, ispod zalijepili slova svog imena i tako postali pravi mali olimpijci.

Međunarodni dan mira obilježili su kroz likovnu aktovnost u kojoj su na A4 papiru nacrtali geometrijske likove, obojili ih toplim i hladnim bojama te na sredinu rada zalijepili su bijelu golubicu kao simbol mira.
Jesen su pozdravili izradom simpatičnih figura – tete Jeseni i Jesenka, koristeći različito lišće za njihov izgled.

Povodom Dana policije djeca su obojala policijske uniforme, zalijepili svoje fotografije na uniforme te izradili sebe kao malene policajce.
Reciklirajući role toaletnih ubrusa te pomoću kartona, krep papira, salveta i svojih fotografija učenici su izradili i Kosi toranj u Pisi.

Učenici prvih i 2.b razreda bili su vrlo kreativni te su sa svojom učiteljicom, služeći se recikliranim kartonskim rolama i kolaž papirom, izradili maštovita drveća puna raznovrsnih boja i oblika.
Ususret jeseni, učenici su izrađivali jesenske životinje. Dašak jeseni unijeli su u svoje radove koristeći se lišćem koje su lijepili na odabrane životinje.
Kako je jesen puna raznovrsnih plodova, učenici produženog boravka izradili su svoje jesenske tanjure pune jabuka, krušaka i bundeva.
Preciznost i finu motoriku ruku vježbali su rezanjem jesenskih čovječuljaka koje su lijepili na papir te ih, po vlastitoj želji, bojili raznovrsnim bojama.

Uz razgovor o najdražim sportovima i poznatim sportašima/sportašicama te uz nekoliko štafetnih natjecateljskih igara učenici i učenice u područnoj školi u Svibovcu Podravskom obilježili su Hrvatski olimpijski dan.

Na Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača pogledali su edukativni animirani film Ozzy Ozone te razgovarali o tome što su naučili iz filma. Saznali su na koje načine odrasli i djeca mogu smanjiti zagađenje zraka. Potom su naslikali sretnu, čistu Zemlju i tužnu, zagađenu Zemlju. Zaključili su da je vrlo bitno brinuti se o Zemlji jer je ona naš dom.
Dan za zdrave zube obilježili su crtanjem zdravih i nezdravih namirnica. Razgovarali su o važnosti pravilne higijene zubi te saznali i koji su to prirodni čistači zubi (mrkva i jabuka).
Na Dan znakovnog jezika naučili su predstaviti se i kratko razgovarati služeći se dvoručnom abecedom.
Dan policije obilježili su igrom pantomime (zanimanja) te učenjem o prometnim znakovima. Nakon što su saznali koje sve vrste znakova postoje učenici su dobili zadatak sami osmisliti jedan prometni znak upozorenja.

Prve jesenske dane veselo su pozdravili šetnjom školskim dvorištem i skupljanjem šarenog opalog lišća. Isto su lišće prešali te poslije, pomoću njega, izradili jesenske likovne radove. Razgovarali su o promjenama koje se događaju u prirodi u jesen te o poslovima koje ljudi obavljaju u svojim dvorištima, vrtu i voćnjaku na početku jeseni. Promatrajući fotografiju ježa modelirali su plastelin te izradili malene, šarene ježiće.

Kako je prošao prvi mjesec nove nastavne godine u produženom boravku pogledajte u galeriji.

Pripremila : Katarina Varat     

Listopad 2024.

TIHO, TIHO PADA LIST ZA LISTOM ŽUT…

Volimo listopad  zbog svog šarenila boja koje sa sobom donosi!

Već u drugom tjednu listopada učenici u područnoj školi Svibovec Podravski upoznali su se s poštanskom markicom. Saznali su što se sve nalazi na markici te kako je izgledala prva poštanska marka na svijetu koja je nazvana Crni peni. Potom su učenici izradili svoje markice na kojima su istaknuli po čemu je to njihovo mjesto stanovanja za njih posebno.

Dan čitanja obilježili su čitanjem Legende o Ivančici. Učenici 2., 3. i 4. razreda čitali su tekst legende, a učenici 1. razreda pažljivo su ih slušali. Potaknuti lijepim opisima prirode i djevojke Ivančice odlučili su izraditi papirnate krune s motivom prekrasnog cvijeta ivančice.

Dan zahvalnosti za plodove zemlje učenici su obilježili izradom jesenskih ukrasa od slanog tijesta. Najprije su učiteljici pomogli zamijesiti tijesto, a zatim su ga oblikovali te na njemu otisnuli opalo lišće. Nakon sušenja svoje su ukrase oslikali temperama.

Dan jabuka obilježili su raznim aktivnostima. Učili su o jabukama, razgovarali o poznatim poslovicama koje se uz njih vežu te saznali i nekoliko zanimljivosti o jabukama kao npr. da jabuka pripada porodici ruža. Igrali su igru zelena jabuka – žuta jabuka (prema igri križić – kružić) i pravili smoothie od banana i jabuka. Učeći o likovnim umjetnicima diljem svijeta svoje su jabuke oslikali šarenim i veselim bojama poput brazilskog umjetnika Romera Britta.

 

Galerija slika 1 :

Povodom Međunarodnog dana pomaganja učenici su se podsjetili na to koliko je važno pomagati drugima i činiti dobra djela. Potom su izvukli papiriće s imenom tajnog prijatelja/ice kojoj su nekoliko dana trebali posvetiti pažnju, pomoći s učenjem, pozvati na igru… Nakon nekoliko dana učenici su otkrili svoje tajne prijatelje i radosno podijelili svoja iskustva u činjenju i primanju dobrih djela.

Na Dan animiranog filma učenici su pričali o svojim najdražim filmovima i likovima te su učili o nastanku animiranog filma. Između ostalog, saznali su da je prvi animirani film Duhovite faze smiješnih pokreta iz 1903. godine te da je prvi dugometražni animirani film Snjeguljica iz 1938. godine. Upoznali su se i sa Zagrebačkom školom animacije te su pogledali animirani film Krava na mjesecu (Dušan Vukotić,  1959. godina).

Na Svjetski dan štednje učenici su razmišljali o važnosti štednje, ne samo novca, već i prirodnih resursa bez kojih ne bismo mogli živjeti. Podsjetili su se zašto je važno novac štedjeti te njime raspolagati oprezno. Naveli su i za što oni štede novac te se ovdje našla proslava rođendana, hrana, sok, bomboni te  mobitel i nintendo switch. Potom su, reciklirajući plastične boce i čepove, izradili svoje nove kasice prasice.

Ususret blagdanu Svih svetih učenici su izradili i prekrasne krizanteme od papira.

U matičnoj školi u Sračincu, učenici 1. i 2. razreda sa svojom su učiteljicom Dan kravate obilježili dizajniranjem svojih vlastitih maštovitih kravata. Pri izradi dizajna koristili su se flomasterima i gotovim predlošcima u obliku kravate. Na kraju su, uz učiteljičinu pomoć, zalijepili povez na kravatu te je ponosno stavili oko vrata.

U mjesecu listopadu pisala su se i pisma. Učiteljica je učenike upoznala s načinom pisanja pisma – kako se piše pismo, na kojoj se strani i u kojem kutku zapisuje adresa primatelja i pošiljatelja te kako samostalno izraditi kovertu za pismo.

Na Svjetski dan pješačenja učenici su obuli tenisice, obukli tople kapute te sa svojom učiteljicom krenuli u jednu divnu, jesensku šetnju okolicom škole. Tijekom šetnje promatrali su prirodu te sreli i divne, pomalo glasne životinje – koze!

  1. studenog u učionici produženog boravka i u hodniku škole širio se zamaman miris svježe pečenog domaćeg kruha. Učenici su s velikom voljom, znatiželjom i trudom napravili vlastita peciva povodom Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Mijesili su, savijali i osmišljavali vlastite oblike koje su potom ispekli i ono najbitnije – kušali.

Ususret kišovitim listopadskim danima, učenici su flomasterima i bojicama oslikali svoje vlastite jesenske kišobrane.

Učenici 3. i 4. razreda sa svojom su učiteljicom Dan kravate obilježili oslikavanjem i dizajniranjem vlastite kravate.

Međunarodni dan djevojčica obilježili su izrađivanjem lutki djevojčica na drvenim žlicama. Pritom su se koristili raznim materijalima poput vune i papirnatih posudica za muffine.

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nenasilja učenici su ilustrirali slikovnicu pod nazivom „Ljubav je  TOP, zato reci nasilju STOP“. Na pojedinačnim papirima crtali su prizore prijateljstva, ljubaznosti i poštovanja koje je učiteljica potom objedinila u jednu prekrasnu slikovnicu. Na taj način učenici su svojim likovnim radovima zajednički stvorili slikovnicu koja naglašava važnost dobrih međuljudskih odnosa.

Inspirirani šarenilom prirode u mjesecu listopadu, učenici su izradili i malene jesenske kućice, koristeći pritom papirnate čaše i tanjure te kombinirajući likovne tehnike tempere i kolaž. Te minijaturne kućice odražavaju pravi duh jeseni.

Povodom Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje učenici su izradili ježeve od slanog tijesta. Pritom su se poslužili čačkalicama, prehrambenim bojama i temperama.  Učenici su se, izrađujući šarene ježiće, zaista zabavili i zaključili da će se uskoro opet okušati u modeliranju.

U sklopu praktične kreativne radionice učenici su izrađivali puževe koristeći se pomponima, umjetnim ticalima i plastičnim pokretnim očima. Također, oslikavanjem jesenskog lišća, ponavljali su i osnovne likovne elemente kao što su tople boje i crte po toku i karakteru. Najprije su obojili podlogu koristeći tople jesenske boje (žuta, narančasta i crvena), a zatim su na podlogu zalijepili listove koje su ukrasili različitim vrstama crta.

Kako je protekao mjesec listopad u produženom boravku pogledajte u galerijama slika.

Pripremila : Katarina Varat     

Studeni 2024.

Mjesec ljubaznosti

Mjesec studeni u našoj se školi obilježava kao mjesec ljubaznosti. Tada se prisjećamo koliko je važno da smo jedni prema drugima pažljivi i suosjećajni te da nijedan čin dobrote nikada nije uzaludan. Učenici u područnoj školi tako su jednog dana dobili listić s posebnim zadatkom – učiniti što više dobrih djela tijekom dana te na papiru obojiti srce kada učine nešto lijepo za nekog drugog, ali i za sebe. Sljedećeg su dana učenici ponosno ispričali kako je protekao njihov dan ljubaznosti i kako se osjećaju nakon takvog dana. Naravno, djeca su bila radosna jer su znala da su svojim djelima uspjela razveseliti druge osobe. Zaključili su da bismo se svi trebali truditi biti što ljubazniji jedni prema drugima. Učenici 1. i 2. razreda u matičnoj školi u Sračincu povodom Svjetskog dana ljubaznosti razgovarali su o ljubaznosti te se zapitali i jesu li svi ljudi na svijetu uvijek dobri i pristojni. Zatim su osmislili svoje čarobne napitke ljubaznosti za sve one kojima su oni možda potrebni.

Povodom blagdana Svih svetih učenici 3. i 4. razreda u matičnoj školi izrađivali su cvijeće poput krizantema i špina služeći se pritom salvetama i kolaž papirom. Na taj su način odali počast i sjetili se onih najmilijih koji više nisu s njima.

Svake se godine 9. studenog obilježava Svjetski dan izumitelja na dan rođenja američke glumice i izumiteljice Hedy Lamarr. Učenici 1. i 2. razreda u matičnoj školi u Sračincu  tada su se prisjetili jednog od najpoznatijih svjetskih izumitelja, Alberta Einsteina. Dizajnirali su mu odjeću te radili vrlo kreativnu frizuru. Učenici u područnoj školi u Svibovcu Podravskom prisjetili su se nekih od najpoznatijih izuma hrvatskih izumitelja te su pogledali i animirani film o njima najpoznatijem te vrlo maštovitom izumitelju – profesoru Baltazaru.

Galerija slika 1 :

Galerija slika 2 :

Povodom Međunarodnog dana origamija i Dana hrvatskih knjižnica učenici 3. i 4. razreda u matičnoj školi u Sračincu te učenici u područnoj školi izrađivali su origami straničnike. Tako su se ovdje našle razne šumske životinje koje su djeca s radošću ukrasila služeći se pritom bojicama i flomasterima.

Učenici u matičnoj školi u Sračincu imali su i integrirani tjedan posvećen Danu sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Danu sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje te su, služeći se kartonskim rolama, izrađivali svijeće s motivom hrvatske zastave. Vukovarski vodotoranj  dovršavali su simetrijom, a prikazali su ga i grataž tehnikom – papir su obojali crvenom, bijelom i plavom pastelom, a preko pastela crnom temperom naslikali su vodotoranj. Zatim su čačkalicama ostrugali površinu papira kako bi se otkrile boje ispod tempere. U sklopu integriranog tjedna slikali su i Vučedolsku golubicu služeći se crtaćim ugljenom i bijelom kredom. Učenici u područnoj školi slagali su slagalicu s motivom Vučedolske golubice te su pritom razgovarali o tome kako zajedničkim radom i trudom razne stvari na svijetu mogu biti ponovno složene i obnovljene.

Međunarodni dan dječjih prava učenici 3. i 4. razreda obilježili su ilustriranjem različitih dječjih prava, a učenici 1. i 2. razreda pogledali su nekoliko edukativnih videa za djecu te obojili Unicef  bojanku „Koja je boja prava?“. Učenici u područnoj školi pogledali su edukativni animirani film za djecu Dječja prava s Ruby i Jackom te su potom, radeći u grupama, izradili slikovnicu o dječjim pravima i odgovornostima.

Na Dan hrvatskog kazališta  učenici u područnoj školi učionicu su  pretvorili u pravo malo kazalište. Kako su im bile potrebne ulaznice da bi ušli u kazalište, najprije su ih sami izradili. Zatim su polako ušli u učionicu, sjeli na svoja sjedala te pogledali online edukativnu predstavu za djecu Dobra srca.

Učenici produženog boravka proteklog su mjeseca sudjelovali i u kreativnom likovnom natječaju „Volim šume“ te su svojim crtežima i slikama doprinijeli projektu pošumljavanja te očuvanju prirodnih bogatstava i bioraznolikosti.

Djeca u područnoj školi početkom su mjeseca, prilikom igre na školskom dvorištu, uočila su razne gljive na panjevima, drveću i na zemlji. Sljedećih su dana saznali i koje su najrasprostranjenije gljive u Hrvatskoj te koje su od njih otrovne, a  koje su jestive. Zatim su, služeći se kolaž papirom, naslikali svoje šarene gljive. Promatrajući sve šarenija stabla u okolici škole učenici su naslikali svoja jesenska stabla služeći se tehnikom poentilizma kao poznati francuski slikar Georges Seurat. Kako se mjesec studeni bližio kraju učenici su primijetili da je s promjenom vremena u okolišu škole sve tiši pjev ptica. Tada su se prisjetili koje to ptice zimi odlaze u toplije krajeve a koje ostaju našem kraju tijekom cijele godine. Za njih su potom izradili hranilice služeći se sjemenkama i kartonskim rolicama. Hranilice su zavezali na stabla u školskom dvorištu te tako razveselili ptice stanarice.

S hladnim, studenim vjetrom jednog je jutra stigla i padalina kojoj su se učenici osobito obradovali – prvi ovogodišnji snijeg! Tog su poslijepodneva učenici obukli svoje zimske jakne, na glave stavili kape, na ruke tople rukavice i krenuli u snježnu avanturu!

 

Galerija slika 3 :

Pripremila : Katarina Varat     

Skip to content